کشف ۲۴۸ میلیارد کالای قاچاق در فارس/دستگیری اعضای باند سارقان درون خودرو 

مهم‌ترین حوادث ۳۰ آذرماه سال ۹۹ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مهم‌ترین حوادث امروز یکشنبه ۳۰ آذرماه سال ۹۹ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید. 

کشف ۲۴۸ میلیارد کالای قاچاق در فارس

فرمانده انتظامی استان از کشف بالغ بر ۲۴۸ میلیارد ریال انواع کالای قاچاق خبر داد.

سردار رهام بخش حبیبی بیان داشت: ماموران پلیس امنیت اقتصادی با تلاش شبانه روزی و اجرای طرح‌های پاک سازی نقاط آلوده با همکاری سایر عوامل انتظامی، طی ۷۲ ساعت گذشته موفق شدند ۶۹ خودرو سبک و سنگین حامل کالای قاچاق را شناسایی و توقیف کنند.

او افزود: در بازرسی مأموران انتظامی از این خودروها، مقادیر زیادی انواع کالای قاچاق و فاقد مدارک قانونی شامل پوشاک، پارچه، تجهیزات الکترونیکی، لوازم یدکی و سایر اقلام کشف شد.

فرمانده انتظامی استان فارس با بیان اینکه ارزش کالا‌های قاچاق بنا به نظر کارشناسان مربوطه بالغ بر ۲۴۸ میلیارد ریال برآورد شده است، اظهار داشت: در این رابطه ۳۳ فقره پرونده تشکیل و ۸۴ متهم نیز دستگیر شدند.

سردار حبیبی با اشاره به اینکه در این راستا ۱۱ فقره پرونده قاچاق کالا با ارزش بالای ۵۰۰ میلیون تومان تشکیل شده است، تأکید کرد: در سالی که از سوی مقام معظم رهبری به عنوان سال "جهش تولید" نامگذاری شده است، مبارزه بی امان با کالای قاچاق یکی از اولویت‌های اصلی فرماندهی انتظامی استان فارس است.

کشف ۱۳۴ کیلو تریاک در داراب

جانشین فرمانده انتظامی استان از کشف ۱۳۴ کیلو تریاک در شهرستان داراب خبر داد.

سردار یوسف ملک‌زاده اظهار داشت: ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر "داراب" با اشراف اطلاعاتی و کنترل دقیق محور‌های مواصلاتی منتهی به این شهرستان، در یک عملیات ضربتی به ۲ دستگاه سواری تیبا و کامیون مشکوک و آن‌ها را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

او افزود: ماموران موفق شدند در بازرسی از آن خودروها، ۱۳۴ کیلو مواد مخدر از نوع تریاک کشف و در این رابطه ۳ نفر قاچاقچی را دستگیر کنند.

جانشین فرمانده انتظامی استان با بیان اینکه متهمان برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شدند، بر عزم جدی پلیس در برخورد با سوداگران مرگ تاکید کرد.

طرح تجمیع خطوط ۱۱۰ افزایش رضایتمندی مردم را به دنبال داشته است

معاون عملیات فرماندهی انتظامی استان فارس با بیان اینکه مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ پل ارتباطی مردم با پلیس است، گفت: اجرای طرح تجمیع خطوط ۱۱۰ افزایش رضایتمندی مردم را به دنبال داشته است.

سرهنگ محمد عبادی نژاد اظهار داشت: سامانه ۱۱۰ سرعت بخشی به درخواست‌ها، کاهش هزینه‌های کنترل جرم و افزایش رضایت مندی مردم را به دنبال دارد و با تجمیع خطوط این مرکز، بهره وری آن بالاتر رفته است.

معاون عملیات فرماندهی انتظامی استان فارس گفت: در حال حاضر در هر کجای استان با پلیس ۱۱۰ تماس گرفته شود، مرکز استان به آن تماس پاسخ داده و سپس به شهرستان‌های مربوطه ارجاع داده می‌شود.

او با بیان اینکه رسیدگی به موقع به مسائل و مشکلات انتظامی مردم نقش بسزایی در ارتقاء اعتماد عمومی در بین شهروندان دارد، افزود: افزایش تماس‌های مردمی با مرکز ۱۱۰ پلیس، نشان از اعتماد بالای مردم به خدمتگزاران خود در نیروی انتظامی است.

سرهنگ عبادی نژاد تجمیع ماموریت‌های پلیسی ۱۱۰ را یکی از مهمترین اقدامات این معاونت عنوان کرد و گفت: رسیدگی به موقع به مسائل و مشکلات انتظامی مردم نقش بسزایی در ارتقاء اعتماد عمومی دارد.

معاون عملیات فرماندهی انتظامی استان فارس تأکید کرد: نیروی انتظامی در برخورد با ناهنجاری‌های اجتماعی و مخلان نظم و امنیت مردم از هیچ تلاش و کوششی دریغ نمی‌کند.

کشف کالای قاچاق میلیاردی در ممسنی

فرمانده انتظامی ممسنی از کشف کالای قاچاق به ارزش ۳ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ محمد نیکبخت بیان کرد: ماموران انتظامی "ممسنی" در اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا و ارز، حین ایست و بازرسی مقطعی در محور "کوه چنار-"نورآباد" به یک دستگاه اتوبوس مشکوک و آن را متوقف کردند.

او افزود: ماموران در بازرسی از آن خودرو، موفق شدند ۱۷ هزار و ۹۵۰ بسته تنباکو میوه‌ای که به طرز ماهرانه‌ای در نقاط مختلف اتوبوس جاسازی شده بود را کشف کنند.

فرمانده انتظامی ممسنی با بیان اینکه کارشناسان ارزش این محموله قاچاق را ۳ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال برآورد کرده اند، عنوان داشت: یک نفر در این رابطه دستگیر و پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شد.

کشف سیگار قاچاق میلیاردی در فیروزآباد

فرمانده انتظامی فیروزآباد از کشف ۲۴۰ هزار نخ سیگار خارجی قاچاق به ارزش یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال در آن شهرستان خبر داد.

سرهنگ مهدی جوکار اظهار داشت: مأموران انتظامی این شهرستان هنگام گشت زنی در محور "عسلویه- فیروزآباد"، به یک دستگاه پژو پارس مشکوک و دستور ایست دادند.

او ادامه داد: ماموران موفق شدند پس از طی مسافتی تعقیب و گریز خودرو را توقیف و در بازرسی از آن، ۲۴۰ هزار نخ سیگار خارجی قاچاق را کشف کنند.

فرمانده انتظامی شهرستان فیروزآباد با بیان اینکه طبق نظر کارشناسان ارزش کالای قاچاق کشف شده، یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال برآورد شد، افزود: در این خصوص یک نفر دستگیر و تحویل مراجع قضائی شد.

دستگیری اعضای باند سارقان درون خودرو 

فرمانده انتظامی شهرستان لامرد از شناسایی و دستگیری اعضای باند ۳ نفره سارقان حرفه‌ای و کشف ۳۳ فقره سرقت محتویات خودرو خبر داد.

سرهنگ مهراب زارع پور بیان کرد: در پی وقوع چند فقره سرقت محتویات خودرو در برخی از مناطق شهر لامرد، تیم ویژه‌ای از ماموران پلیس تشکیل و موضوع را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند.

او افزود: ماموران پلیس با انجام اقدامات فنی و تخصصی موفق شدند در این راستا مخفیگاه اعضای یک باند ۳ نفره سارقان را شناسایی و پس از هماهنگی با مراجع قضائی، آن‌ها را دستگیر کنند.

فرمانده انتظامی شهرستان لامرد تصریح کرد: متهمان دستگیر شده در تحقیقات فنی پلیس، به ۳۳ فقره سرقت محتویات خودرو اعتراف کردند.

سرهنگ زارع‌پور با بیان اینکه متهمان پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند، اظهار کرد: شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه مورد مشکوک، مراتب را به مرکز ۱۱۰ یا به نزدیکترین پایگاه پلیس اطلاع دهند.

دستگیری سارق ساختمان‌های نیمه کاره با ۲۰ فقره سرقت

فرمانده انتظامی شهرستان خنج از شناسایی و دستگیری یک سارق و کشف ۲۰ فقره سرقت از ساختمان‌های نیمه کاره خبر داد.

سرهنگ کرامت کریمی عنوان داشت: در پی وقوع چندین فقره سرقت از ساختمان‌های نیمه کاره در سطح شهرستان "خنج"، موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران قرار گرفت.

او افزود: ماموران پلیس آگاهی با انجام کار‌های اطلاعاتی و تلاش شبانه روزی، موفق به شناسایی یک نفر سارق شدند و پس از هماهنگی با مقام قضائی آن را دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی خنج با اشاره به اینکه در بازجویی به عمل آمده از متهم، ۲۰ فقره سرقت از ساختمان‌های نیمه کاره کشف شد، تصریح کرد: سارق حرفه‌ای پس از سیر مراحل قانونی روانه زندان شد.

کشف ۶۴ کیلو انواع مواد مخدر در فسا

سرهنگ محمدهاشم قسام فرمانده انتظامی فسا  بیان کرد: در آذرماه امسال طرح‌های مختلفی با هدف ارتقاء امنیت اجتماعی و برخورد با هنجارشکنان توسط یگان‌های انتظامی به مرحله اجرا در آمد.

او افزود: در مدت گفته شده، تعدادی سارق دستگیر و ۷۳ فقره سرقت اعم از موتورسیکلت، اماکن خصوصی و داخل خودرو کشف شد.

فرمانده انتظامی فسا به آمار کشفیات مواد مخدر اشاره کرد و گفت: ۶۴ کیلو و ۷۴۴ گرم انواع مواد مخدر در این ماه کشف و ۴۳ نفر قاچاقچی و خرده فروش نیز دستگیر شده‌اند.

سرهنگ قسام با بیان اینکه تصادفات درون شهری در مدت گفته شده ۱۵ درصد نسبت به ماه گذشته کاهش داشته است، تصریح کرد: در صورتی که رانندگان با سرعت مطمئنه حرکت کنند و از انجام کار‌هایی که موجب حواس پرتی می‌شود بپرهیزند و همچنین هنگام عبور از معبر‌های فرعی به اصلی و در تقاطع‌ها حق تقدم را رعایت کنند، شاهد کاهش وقوع تصادفات خواهیم بود.

این مقام انتظامی ضمن قدردانی از همکاری خوب مردم با پلیس، از شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک مراتب را به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ گزارش و با پلیس خدمتگزار در تامین امنیت جامعه مشارکت کنند.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار